Wyposażenie toalet pracowniczych – jak się do tego zabrać?

0
75

Toalety w miejscach pracy to niezwykle istotne pomieszczenia, mające duży wpływ na komfort pracy wszystkich zatrudnionych w danym miejscu osób. By korzystanie z niej było przyjemne, toaleta pracownicza powinna być odpowiednio wyposażona we wszystkie potrzebne przyrządy i urządzenia. Konieczność wyposażania toalet pracowniczych jest zresztą obowiązkiem każdego pracodawcy – regulowanym przez odpowiednie przepisy BHP. Niejednokrotnie, niewłaściwie wyposażona toaleta była powodem przyznania kar pieniężnych.

Toaleta w zakładach pracy – najważniejsze zasady

Jest rzeczą zupełnie oczywistą, że w każdym zakładzie pracy powinna znajdować się toaleta przeznaczona dla zatrudnionych tam osób. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, toaleta taka powinna być zlokalizowana w budynku, w którym pracownicy wykonują swoje obowiązki. Pomieszczenie toalety powinno być ogrzewane, by zagwarantować przyjemne warunki w czasie korzystania z niej. Niezwykle ważna jest odległość toalety od pomieszczeń pracowniczych – nie powinna być krótsza niż 75 metrów. Ponadto, toaleta powinna być łatwo dostępna oraz oznaczona.

Dobrze, jeśli toalety znajdują się na każdym piętrze, na którym przebywają pracownicy. Dopuszczalne jest oczywiście, aby toalet było mniej (na przykład jedna toaleta na dwa piętra) – w sytuacji, gdy na danej kondygnacji pracuje mniej niż 10 osób. Warto także wspomnieć o konieczności oświetlenia toalety – optymalne jest okno (czyli oświetlenie naturalne) oraz oświetlenie sztuczne uruchamiane po zmroku.

Wyposażenie toalety pracowniczej

W żadnej toalecie nie powinno zabraknąć urządzeń istotnych dla swobodnego korzystania z niej. Oprócz tych najważniejszych – takich jak kompakt WC, umywalka oraz (opcjonalnie) pisuar – powinny znajdować się także akcesoria, pomocne w dbaniu o własną higienę i czystość. O jakich mowa?

Do grona najważniejszych należą dozowniki. Do grupy tych urządzeń zaliczamy zarówno dozowniki mydła, jak i papieru toaletowego oraz papieru do rąk. Dozowniki powinny być ulokowane w miejscach optymalnych (w bliskiej odległości od toalety/umywalki) oraz wyposażone w komfortowy mechanizm dozujący. Szczególnie polecamy Tork dozownik, wyposażony w jeden z nowoczesnych mechanizmów dozujące – działający automatyczne. W dobie epidemii koronawirusa, odpowiednio dobrany dozownik może pomóc nam zachować bezpieczne warunki oraz uchronić zatrudnione osoby przed zakażeniem.

Często stosowane są także odświeżacze powietrza. W toaletach pracowniczych rzadziej korzysta się z odświeżaczy ręcznych, częściej natomiast sięga po ich automatyczne wersje. Znajdziemy zarówno odświeżacze działające w oparciu o detektor ruchu lub światła, jak i odświeżacze wydzielające przyjemne zapachy nieustannie, nawet gdy nikt nie korzysta z toalety.

Na popularności w ostatnim czasie zyskały także czyściwa wielozadaniowe, wykonane zarówno z papieru, jak i innych materiałów. Są to duże rolki, na które nawinięty jest materiał (suchy bądź nasączony odpowiednimi substancjami – np. bakteriobójczymi). Z produktów tych korzysta się między innymi w celu czyszczenia powierzchni płaskich, a także dezynfekcji klamek, poręczy i blatów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWakacje na Kaszubach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here